راه های سفید شدن دندان- درمان خانگی
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

دندان های سفیدتر مانند موهای ضخیم و براق چیزی است که مردم بسیار به آن توجه می کنند. در واقع، آمریکایی ها بیش از $ 1.4 میلیارد دلار در خرید محصولات سفید کننده هر ساله هزینه می کنند. 

چرا دندان ها زرد می شوند؟

برای سفید کردن دندان ها باید بدانید چرا آنها زرد شده اند. عوامل متعددی وجود دارد از جمله ژنتیک، غذا و نوشیدنی که مصرف می کنید و چگونه رعایت بهداشت دهان و دندان. دندان از 4 بافت-میناییی تشکیل شده است، که پوشش قوی و سفیدی است که از دندان محافظت می کند، عاج به پشتیبانی از مینای دندان می پردازد و مواد زرد سختی است که حامل اعصاب می باشد، پالپ، در مرکز دندان است و شامل خون و رگ های لنف است، و سمان، که ریشه دندان را می پوشاند.
مینا و عاج بزرگترین نقش را در رنگ دندان بازی می کنند. مواد غذایی خاص و نوشیدنی ها مستقیما مینای دندان را لکه می کنند اما در طول زمان دو تا از بزرگترین مجرمان مواد غذایی تند و زننده و نوشیدنی ها هستند که باعث شکستن مینای دندان و تضعیف آن می شوند. همانطور که مینای دندان تجزیه می شود، عاج زرد زیر آن دیده میشود. این درمان ها بر سفید کردن دندان تمرکز می کند اما نکته مهم تقویت مینای دندان است. (بخوانید: دندان های خود را با این 12 خوراکی برق بیاندازید)

روش های خانگی سفید کردن دندان ها

خمیر جوش شیرین و آب لیمو

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین ماده ای ساینده است که باعث سفیدتر شدن دندان می شود. این ماده بسیار قلیایی (در مقابل اسیدی) است بنابراین اگر غذاهای اسیدی می خورید این ماده باعث تعادل PH می شود و مانع از تجزیه مینای دندان با اسید می شود. همچنین اسیدیته آب لیمو را کاهش می دهد؛ لیمو به عنوان سفید کننده طبیعی استفاده می شود. 

مواد لازم

  • چند قاشق چایخوری جوش شیرین
  • آب لیمو و یا آب برای تشکیل خمیر
  • مسواک 

روش استفاده

جوش شیرین را با آب لیمو تازه مخلوط کنید تا خمیر تهیه شود. دندان های خود را پاک کنید. مقداری از خمیر را بر روی مسواک قرار دهید و مسواک کنید.
بگذارید خمیر به مدت 1 دقیقه بماند سپس آن را شستشو کنید. برای اسید تاثیری بر مینای دندان نخواهد گذاشت. اگر فقط از آب استفاده می کنید می توانید آن را تا 3 دقیقه بگذارید بماند.

جوش شیرین و سفیدی دندان

خمیر جوش شیرین و سفیدی دندان

اسکراب توت فرنگی، نمک و جوش شیرین 

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است و می تواند پلاک تشکیل شده بر روی دندان های زرد را از بین ببرد. همچنین دارای آنزیمی به نام اسید مالیک است که به حذف لکه ها کمک می کند. نمک به عنوان بخش ساینده خمیر عمل می کند. جوش شیرین نیز به عنوان یک ساینده عمل می کند.

مواد لازم

  • یک تا سه عدد توت فرنگی بزرگ 
  • نمک
  • نصف قاشق چای خوری جوش شیرین (اختیاری)

روش استفاده

توت فرنگی ها را خمیر کنید و مقداری نمک دریایی و نصف قاشق چای خوری جوش شیرین به آن بیفزایید. دندان ها را پاک کنید و سپس مخلوط را بر روی مسواک قرار دهید و مسواک کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه بماند، سپس شستشو کنید. این کار را هر شب انجام دهید.

اسکراب توت فرنگی و سفیدی دندان

توت فرنگی و سفیدی دندان

روغن نارگیل 

شستشوی دهان با روغن نارگیل روشی منحصر به فرد و قدیمی برای درمان زردی دندان است. اسید لوریک در روغن نارگیل باکتری های دندان را از بین می برد. همچنین به ارتقاء سلامت لثه، و تازه نگه داشتن نفس کمک می کند.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش استفاده

صبح، قبل از مسواک کردن دندان ها، یک قاشق غذاخوری و یا کمی کمتر روغن نارگیل داخل دهان بریزید. روغن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی دندان ها بکشید و دندان ها را آغشته کنید، سپس آن را تف کنید و دهان را شستشو دهید سپس مسواک بزنید.

روغن نارگیل و سفیدی دندان

روغن نارگیل وسفیدی دندان

نکاتی برای سفید کردن دندان ها

  • معمول. یک روال مشخص تعیین کنید و به طور منظم از این روش ها استفاده کنید.
  • از 3٪ پراکسید هیدروژن برای شستشوی دهان استفاده کنید. این ماده باعث سفید شدن دندان ها می شود.
  • سعی کنید از نوشیدنی های تیره، قهوه و نوشابه دوری کنید زیرا باعث لکه شدن دندان ها می شوند.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: راه های سفید شدن دندان





:: برچسب‌ها: سفید شدن دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: